Nowy bolid Politechniki Poznańskiej

KATEGORIA: Studia

„Maria" to czwarty już bolid Politechniki Poznańskiej, skonstruowany przez zespół studentów PUT Motorsport.
 

Zespół PUT Motorsport został utworzony wiosną 2014 roku, a już latem 2015 roku wziął udział w swoich pierwszych zawodach. Wraz z bolidem WARTA, którego budowa zajęła półtora roku, zadebiutował w Anglii (IMechE Formula Student), Niemczech (Formula Student Germany) oraz na Węgrzech (Fo rmula Student Hungary).  W 2016 roku z drugim bolidem, WILDĄ, wzięli udział w zmaganiach Formula Student Germany oraz Formula Student Hungary.

W sezonie 2016/2017 nastąpił przełom dla PUT Motorsport. Po kilku latach ciężkiej pracy udało im się zbudować kompetentny, zgrany i oddany zespół, na który z podziwem patrzą inne zespoły Formuły Student. Ubiegłoroczne uczestnictwo w 3. rundach zawodów: Formula Student IMechE w UK, Formula Student Czech Republic oraz Formula Student Hungary to kolejne cenne doświadczenia – nie tylko w zakresie inżynierii i techniki, ale także wzajemnych relacji. To także smak zwycięstwa! Zawody na torze w Silverstone w Wielkiej Brytanii dały im bardzo wysokie 5. miejsce w klasyfikacji ogólnej. To najlepszy wynik w historii zespołu! Co więcej, po raz pierwszy studenci z PP stanęli na podium konkurencji dynamicznych, zajmując 3. miejsce w Acceleration (konkurencja przyśpieszenia), a w pozostałych spośród konkursów dynamicznych - co najmniej 9. lokatę. Trzeci rok działalności w świecie Formuły Student bez wątpienia przyniósł ogrom wiedzy i chęci na realizację kolejnych ambitnych celów w następnym sezonie.
 
Formuła Student to klasa międzynarodowych zmagań, w których udział biorą bolidy, projektowane oraz budowane przez studentów uczelni technicznych. Całe przedsięwzięcie ma już ponad 30-letnią historii . Na całym świecie istnieje około 600 drużyn. Powstałe konstrukcje rywalizują między sobą co roku w zawodach m.in. na torach Formuły 1 – Hockenheimring w Niemczech czy Silverstone w Wielkiej Brytanii. Studenci podczas rund oceniani są w szeregu konkurencji statycznych i dynamicznych.
W trakcie konkurencji statycznych (Design Event, Cost Event, Business Presentation) sędziowie biorą pod uwagę stan techniczny bolidu, jego design, argumentację zastosowania danych materiałów oraz rozwiązania inżynierskie. Ocenia się również ekonomikę wykonania. Ważnym elementem konkurencji statycznych jest także prezentacja biznesowa, w której drużyny mają za zadanie przedstawić sędziom plan na założenie własnego przedsiębiorstwa produkcyjnego, zajmującego się sprzedażą seryjną zbudowanego przez siebie samochodu - dogrywając to z innowacyjnym pomysłem na biznes. W ciągu kilku minut przekonują ich, że to właśnie w tę wizję firmy warto zainwestować. Z kolei konkurencje dynamiczne dzielą się na 4 kategorie, odbywające się na torze – Skid Pad (jazda po torze „ósemką"), Acceleration (przyśpieszenie na odcinku 75 m), Autocross (trasa na odcinku 1 km) oraz Endurance (przejazd wytrzymałościowy trasą 22-kilometrową). Najbardziej wymagająca oraz najwyżej punktowana jest ta ostatnia, która stanowi niemałe wyzwanie dla większości zespołów. Co roku kończy ją jedynie około 20% drużyn, a czasem najmniejsze usterki potrafią wykluczyć samochody z gry.

Ta strona wykorzystuje cookies tylko do analizy odwiedzin. Nie przechowujemy żadnych danych personalnych. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystywanie cookies, możesz je zablokować w ustawieniach swojej przeglądarki.

OK