Festiwal Przyjaciół Meskaliny
KATEGORIA: Festiwal
Festiwal Przyjaciół Meskaliny potrwa dwa dni! W pierwszym dniu - 15 listopada 2017 r. wystąpią:
Henry No Hurry! to jednoosobowy projekt Wawrzyńca Jana Dąbrowskiego (Letters From Silence, Henry David’s GUN, Nocny SuperSam, Frozen Lakes), znanego także pod pseudonimem Henry David. Prezentuje melodie z pogranicza gatunków singer-songwriter oraz indie-folk. Zarówno te znane z twórczości Letters From Silence czy Henry David’s GUN, jak również utwory autorskie oraz własne interpretacje kompozycji innych artystów.
SASHA BOOLE DUO to jeden z najważniejszych i najbardziej aktywnych przedstawicieli ukraińskiej sceny alternatywnej. Gra country i folk zmieszane z whisky, ciekawymi, budzącymi emocje opowieściami oraz ciągłą podróżą.
Gniewomir Tomczyk swoją artystyczną drogę rozpoczął mając 13 lat w PSM I st. im. Karola Kurpińskiego w Warszawie. Następnie uczęszczał do PSM II st. im. Józefa Elsnera również w Warszawie. Absolwent Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina na Wydziale Instrumentalno–Pedagogicznym w Białymstoku. Swoją naukę prowadził pod kierunkiem prof. Henryka Mikołajczyka. Jego jazzowe wykształcenie dopełniło Policealne Studium Jazzowe im. Henryka Majewskiego w Warszawie – pod kierunkiem prof. Krzysztofa Gradziuka. Obecnie znajduje się na roku dyplomowym Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego, w klasie perkusji jazzowej prof. Krzysztofa Przybyłowicza w Poznaniu. Ucząc się, równolegle zdobywał doświadczenie muzyczne biorąc udział w wielu koncertach, festiwalach, nagraniach, konkursach perkusyjnych czy występując na scenie Filharmonii Narodowej. Jego muzyczna kariera obecnie ukierunkowana jest na pracę z polskimi artystami/zespołami, własnym projektem muzycznym, czy tworzeniem kompozycji do spektakli oraz układów chorograficznych.
W drugim dniu festiwalu - 16 listopada 2017 r. wystąpią:
Kapral/Wińczyk - bajki dla wszystkich i dla nikogo.
Raoul Vignal - od 2010 roku po dzień dzisiejszy, muzyka Raoul’a Vignal’a obraca się wokół autentycznego, nowoczesnego folku. Esencję jego kompozycji, oraz znak rozpoznawczy francuskiego muzyka, stanowią niezwykle kojący wokal i bardzo sprawna gra palcami (tzw. fingerpicking”) grany w różnych tonacjach i strojeniach. Jego muzyka jest często nazywana przez odbiorców jako „sugestywna” i „hipnotyzująca”.
Peter J. Birch, za którego pseudonimem kryje się Piotr Jan Brzeziński, to twórca muzyki, aranżer i tekściarz pochodzący z małego miasteczka Wołów na Dolnym Śląsku. Jego twórczości można przypisać kilka gatunków, ale te najbardziej słyszalne w jego twórczości to m.in. folk rock, americana, alt-country czy blues. Początki Petera to pierwsze koncerty w 2009 roku i wydana w kwietniu 2010 EP „In My Island”. Od tego momentu będący tuż przed maturą chłopak, ruszył z gitarą w pierwszą ze swoich wielu intensywnych tras koncertowych. Następnym krokiem był jego debiutancki, długogrający album „When The Sun’s Risin’ Over The Town”, na którym zagrał na większości instrumentów i zaprosił do udziału kilku ciekawych gości.
Muzycznie można by przypisać SWIERNALISA do kilku gatunków, ponieważ wymyka on się wszelkim kategoryzacjom. Stworzone przez niego aranżacje, zawierające ogromne pokłady nostalgii, uległy transformacji w ciemnym studiu nagraniowym, ukrytym w pewnej z łódzkich piwnic za pomocą Pawła Cieślaka.Jego pierwszy singiel „Sierść” to hymn turpizmu. Pochwała smutku, niewidzialnego przyjaciela SWIERNALISA, który rzadko kiedy go opuszcza. Z drugiej zaś strony, opowieść o tym, jak można krzywdzić najbliższych nadużywając alkoholu. Utwór ten powstał podczas bardzo mrocznego etapu w życiu artysty.
Henry No Hurry! to jednoosobowy projekt Wawrzyńca Jana Dąbrowskiego (Letters From Silence, Henry David’s GUN, Nocny SuperSam, Frozen Lakes), znanego także pod pseudonimem Henry David. Prezentuje melodie z pogranicza gatunków singer-songwriter oraz indie-folk. Zarówno te znane z twórczości Letters From Silence czy Henry David’s GUN, jak również utwory autorskie oraz własne interpretacje kompozycji innych artystów.
SASHA BOOLE DUO to jeden z najważniejszych i najbardziej aktywnych przedstawicieli ukraińskiej sceny alternatywnej. Gra country i folk zmieszane z whisky, ciekawymi, budzącymi emocje opowieściami oraz ciągłą podróżą.
Gniewomir Tomczyk swoją artystyczną drogę rozpoczął mając 13 lat w PSM I st. im. Karola Kurpińskiego w Warszawie. Następnie uczęszczał do PSM II st. im. Józefa Elsnera również w Warszawie. Absolwent Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina na Wydziale Instrumentalno–Pedagogicznym w Białymstoku. Swoją naukę prowadził pod kierunkiem prof. Henryka Mikołajczyka. Jego jazzowe wykształcenie dopełniło Policealne Studium Jazzowe im. Henryka Majewskiego w Warszawie – pod kierunkiem prof. Krzysztofa Gradziuka. Obecnie znajduje się na roku dyplomowym Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego, w klasie perkusji jazzowej prof. Krzysztofa Przybyłowicza w Poznaniu. Ucząc się, równolegle zdobywał doświadczenie muzyczne biorąc udział w wielu koncertach, festiwalach, nagraniach, konkursach perkusyjnych czy występując na scenie Filharmonii Narodowej. Jego muzyczna kariera obecnie ukierunkowana jest na pracę z polskimi artystami/zespołami, własnym projektem muzycznym, czy tworzeniem kompozycji do spektakli oraz układów chorograficznych.
W drugim dniu festiwalu - 16 listopada 2017 r. wystąpią:
Kapral/Wińczyk - bajki dla wszystkich i dla nikogo.
Raoul Vignal - od 2010 roku po dzień dzisiejszy, muzyka Raoul’a Vignal’a obraca się wokół autentycznego, nowoczesnego folku. Esencję jego kompozycji, oraz znak rozpoznawczy francuskiego muzyka, stanowią niezwykle kojący wokal i bardzo sprawna gra palcami (tzw. fingerpicking”) grany w różnych tonacjach i strojeniach. Jego muzyka jest często nazywana przez odbiorców jako „sugestywna” i „hipnotyzująca”.
Peter J. Birch, za którego pseudonimem kryje się Piotr Jan Brzeziński, to twórca muzyki, aranżer i tekściarz pochodzący z małego miasteczka Wołów na Dolnym Śląsku. Jego twórczości można przypisać kilka gatunków, ale te najbardziej słyszalne w jego twórczości to m.in. folk rock, americana, alt-country czy blues. Początki Petera to pierwsze koncerty w 2009 roku i wydana w kwietniu 2010 EP „In My Island”. Od tego momentu będący tuż przed maturą chłopak, ruszył z gitarą w pierwszą ze swoich wielu intensywnych tras koncertowych. Następnym krokiem był jego debiutancki, długogrający album „When The Sun’s Risin’ Over The Town”, na którym zagrał na większości instrumentów i zaprosił do udziału kilku ciekawych gości.
Muzycznie można by przypisać SWIERNALISA do kilku gatunków, ponieważ wymyka on się wszelkim kategoryzacjom. Stworzone przez niego aranżacje, zawierające ogromne pokłady nostalgii, uległy transformacji w ciemnym studiu nagraniowym, ukrytym w pewnej z łódzkich piwnic za pomocą Pawła Cieślaka.Jego pierwszy singiel „Sierść” to hymn turpizmu. Pochwała smutku, niewidzialnego przyjaciela SWIERNALISA, który rzadko kiedy go opuszcza. Z drugiej zaś strony, opowieść o tym, jak można krzywdzić najbliższych nadużywając alkoholu. Utwór ten powstał podczas bardzo mrocznego etapu w życiu artysty.